FAQ
Vragen over salaris en betaling
Hoe krijg ik betaald?
Je wordt maandelijks betaald door Apex People BV middels elektronische bankoverschrijving. Je ontvangt maandelijks een loonstrook en jaarlijks een jaaropgave.
Wanneer krijg ik betaald?
Op de 10e van elke opvolgende maand, tenzij deze dag in het weekend valt. Dan op de eerstvolgende maandag.
Ik heb gewerkt maar ik ben niet uitbetaald?
Meestal heeft dit te maken met dat je jouw contract nog niet compleet hebt afgerond. Controleer of jij je gegevens volledig hebt ingediend, jouw ID volgens de voorwaarde hebt ingediend en het contract hebt ondertekend in NMBRS. Heb je dit allemaal gedaan en is er nog steeds niet uitbetaald? Neem dan contact op met je contactpersoon.
Heb ik recht op vakantiedagen en vakantiegeld?
Je hebt recht op vakantiedagen en vakantiegeld. Tenzij hier andere afspraken over worden gemaakt worden deze tegelijk uitgekeerd met je salaris betaling. Afspraken over vakantie maak je met je contactpersoon.
Hoe werkt het met bruto en netto salaris?
Wij spreken een bruto salaris af. Deze staat op je contract. Daarbovenop komen vakantiedagen en het vakantiegeld. Er gaan wettelijke premies en belastingen af. Hoeveel hier vervolgens netto van overblijft is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie i.v.m. de loonheffingskorting. Op je loonstrook kun je teruglezen hoe jouw netto uur loon is opgebouwd.
Hoe kan ik mijn loonheffingskorting aan of uitzetten?
Dit kun je gemakkelijk zelf regelen via je TopHR account. In het zijpaneel onder het kopje "mutatieformulieren" kun je kiezen voor "loonheffingskorting wijzigen".
Hoe zit het met reiskosten?
Over het algemeen worden die niet vergoed tenzij anders aangegeven. Reiskosten worden maandelijks uitbetaald gezamenlijk met je salaris.
Hoe vraag ik mijn jaaropgave op?
Deze krijg je jaarlijks automatisch toegestuurd via TopHR. Heb je deze niet ontvangen of wil je een kopie aanvragen laat dit dan weten aan jouw contactpersoon.
Naar wie mail ik mijn factuur?
Deze stuur je naar factuur@apexpeople.nl en in de cc naar jouw contactpersoon.
Aan wie adresseer ik mijn factuur?
Apex People BV
Rijder 1a
1507DP Zaandam
Waaraan moet mijn factuur voldoen?
Naast de standaard regelgeving omtrent facturen moet hier ook tenminste op staan:
- Jouw volledige naam
- Werkdag
- Werktijden
- Project
Vragen voor Freelancers
Vragen over de planning, roosters en uren
Hoe word ik ingepland?
Je meldt je aan voor diensten via onze Fleks app. Zodra je bent geaccepteerd voor de betreffende dienst, ontvang je een notificatie via de mail en/of de Fleks app.
Zet deze datum dus ook gelijk in je agenda zodat je die dag niet vergeet!
Alle diensten waarvoor jij staat ingepland vind je terug onder "My Jobs".
Word je niet ingepland op de dienst waarvoor jij je hebt aangemeld? Dan zullen we je altijd laten weten wat de reden is en in overleg met jou een alternatief voor je zoeken.
Kan ik samen met een vriend/vriendin werken?
Zeker weten! Laat jouw vriend/vriendin zich aanmelden via de startpagina opde website. Zodra jullie zijn aangenomen en ingepland voor een dienst, kunnenjullie samen aan de slag! Wil je 100% zeker weten dat je in bijvoorbeeld dezelfdebar wordt ingepland? Geef dan even ruim van te voren een heads-up aan je contactpersoonzodat we hier rekening mee kunnen houden.
Hoe meld ik mij ziek?
Ziekmeldingen kun je uiterlijk 24 voor aanvang van je dienst telefonisch bij ons melden. Ziekmeldingen die te laat worden gemeld zullen worden geregistreerd als een No Show. Voel je je niet helemaal fit? Twijfel je of je ziek aan worden bent? Geef het vast aan bij je contactpersoon zodat we tijdig kunnen anticiperen!
Hoe meld ik mij af voor een dienst?
Afmelden voor een dienst kan tot uiterlijk 3 weken voor aanvang. Ben je later dan 3 weken voor aanvang van de dienst met afmelden, dan dien je zelf tijdig een vervanger aan te dragen! Afmelden en vervanging regelen doe je altijd in overleg met je contactpersoon.
Mijn uren zijn fout genoteerd. Hoe kan ik dit wijzigen?
Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je aan het einde van je dienst een akkoord geeft op de voor jou genoteerde uren. Controleer daarom altijd de genoteerde uren voordat je je uitschrijft bij je teamleider!
Ik ben te laat. Hoe en aan wie meld ik dit?
Je meld het altijd zo snel mogelijk dat je te laat bent bij de projectleider via de telefoon. Het telefoonnummer van de projectleider staat altijd in de briefing. Zorg dat diegene ook daadwerkelijk jouw bericht heeft gezien. Het kan gebeuren dat jouw rooster wijzigt omdat je te laat bent.
Ik kom naar werk met de auto, hoe vraag ik een parkeerkaart aan?
Dit wordt per opdracht aangegeven in de briefing. Mocht je hier problemen mee ondervinden neem dan contact op met de projectleider of jouw contactpersoon.
Hoe maak ik een account aan bij Apex People?
Volg deze link naar het aanmeld formulier.Nadat je bent aangemeld via het sollicitatieformulier nemen we contact met je op. Als jij door de sollicitatie heen bent krijg je vanzelf een mail die je uitleg geeft over hoe je kan inloggen.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Gegevens kan je wijzigen via de app. Druk hiervoor op more, dan op profile en vervolgens op de gegevens die je wilt wijzigen.
Hoe schrijf ik me uit bij Apex People?
Laat dit weten aan jouw contactpersoon. Als je al bij ons hebt gewerkt bewaren we jouw gegevens ten behoeve van de loonadministratie.
Hoe nodig ik iemand uit om ook bij ons te komen werken?
Wijs de vriend/vriendin door naar de aanmeldbutton op onze site. Laat jouw contactpersoon weten dat je deze vriend/vriendin bij jou in jouw team zou willen.
Vragen over MijnApex
Overige vragen
Hoe kan ik een klacht doorgeven?
Via het formulier op de website dien je een officiële klacht in. Klachten kun je ook altijd melden bij je contactpersoon of per email.
Wie is mijn contactpersoon?
Stageplekken komen terecht op de vacature pagina van de site. We staan open voor open sollicitaties. Mail hiervoor naar vacature@apexpeople.nl met je CV, opleiding, stage eisen en een sterke motivatie.
Moet ik in omgeving Amsterdam wonen om bij Apex People te kunnen werken?
Vacatures komen terecht op de vacature pagina van de site. We staan open voor open sollicitaties. Mail hiervoor naar vacature@apexpeople.nl met je CV, opleiding en een sterke motivatie.